איך תבחרו חברת הסעות מומלצת?

חברת הסעות

הצורך להגיע ממקום למקום קיים עבור כמעט כל אחד, וההתניידות היא לא תמיד פשוטה, לבטח במדינת ישראל. המדינה שלנו פקוקה וצפופה מאוד, אם כי אפשר להגיע כמעט לכל נקודה, בצורה די פשוטה. מילת המפתח בנסיעה יומית היא כמובן בטיחות, וזה משהו שצריך לשים אליו לב, במיוחד כאשר שוכרים שירותים של חברת הסעות. יש כיום הרבה אנשים שמשתמשים בשירותי הסעות, כדי לשפר ולשדרג את היכולת שלהם או של הילדים שלהם להגיע מנקודה א' לנקודה ב'. השאלה היא איך בוחרים את חברת ההסעות המומלצת והטובה ביותר.

התאמה לכמות הנוסעים ולצרכיהם

חברות הסעות רבות פועלות כיום בישראל ומתפעלות אין ספור הסעות לילדים ומבוגרים מצפון ועד דרום. החברות צריכות להיות מאורגנות מאוד, וגם לשים את הבטיחות במקום הראשון מבחינת המאפיינים של החברה, אך כאמור יש עוד פרמטרים ששווה לשים אליהם לב. הפרמטר השני הוא כמובן הרכבים. רכבי הסעה צריכים לא רק להתאים לכמות האנשים, אלא גם להיות נקיים, מתוחזקים וכמובן מותאמים לנוסעים עצמם. בהרבה מקרים, הנוסעים הם ילדים או אנשים עם מוגבליות שונות והם צריכים להיות מסוגלים לנסוע בבטחה ובנוחות מקסימלית. בנוסף, יש גם הרבה חברות שלא מסוגלות לספק אוטובוסים גדולים, אלא רק רכבים גדולים, וזה לא תמיד מספיק. צי הרכבים של החברה ואיכותו, הוא פקטור משמעותי מאוד בבחירה.

כוח האדם כפקטור משמעותי

אלמנט נוסף שיש לשים אליו לב הוא נושא הנהגים. כוח האדם בחברה הוא חשוב מאוד, וכאשר מישהו אחראי בצורה כזו על גורלנו, עדיף שהוא יהיה אדם טוב ואחראי. לצערנו, אנחנו שומעים לא מעט על מקרים נהיגה פושעת והזנחה של נוסעים, וזה לא משהו שאמור לקרות. חברות איכותיות לוקחות אחריות על הנהגים שלהם, עושות להם השתלמויות ודואגות שמאחורי ההגה יהיו אנשים מנוסים ואיכותיים. זה משהו שחשוב מאוד לשאול כאשר מנסים לבחור חברת הסעות, ויש לכך דגש מיוחד בחברות טובות, שיודעות שהן צריכות לתת את השירות הטוב ביותר ללקוחות שלהן. נהגים טובים הם נהגים שיודעים כיצד לגרום לנוסעים להרגיש בנוח, ויש לכך משמעות עצומה, לבטח אם מדובר בילדים.

כמה תפקידים שונים

לנהגי ההסעות יש לרוב יותר מתפקיד אחד. הם לא רק נוהגים, אלא צריכים לקשור את הילדים או הנוסעים המוגבלים, ואף להיות קשובים אליהם ולצרכים שלהם. בחלק מהמקרים, מי שנוסע עם ילדים אלו מלווים, וגם כאן יש מורכבות גדולה מאוד. כלומר, העבודה של הנהגים לא מסתכמת בהגעה מנקודה א' לב', אלא יש להם מטלות נוספות שצריכות לסייע לנסיעה לעבור בצורה חלקה. חברות איכותיות שמות דגש גדול מאוד על איכות הנהגים ועל היכולת שלהם לתת את הערך המוסף למי שצריך זאת. צריך לזכור שבהרבה מקרים, הנוסעים הם לא אנשים מבוגרים, אלא ילדים ואנשים עם מוגבלויות.

להגיע בזמן

דייקנות היא חשובה מאוד בנושא של הסעות, כי לרוב, מדובר בהסעות תחת לחץ של זמן. אנשים צריכים להיות במקום מסוים בשעה מסוימת, וגם אם הנהגים עושים את הכל נכון, זה לא כל כך שווה אם הם אינם מגיעים בזמן. דייקנות ועמידה בזמנים צריכה להיות קריטית לכל בעל חברות הסעות, וזה משהו שצריך לחלחל מטה, דרך מנהל ההסעות ועד לנהגים עצמם. הם צריכים לעשות כל מה שביכולתם כדי לעמוד בזמנים, מלבד לעבור על חוקי התנועה ולסכן את עצמם ואת הנוסעים. ייתכן כי תהיינה מעידות חד פעמיות, אך ככלל אצבע – הסעה צריכה להגיע בזמן ובאידיאל – גם לחכות לנוסעים לפני שהם מגיעים, כדי שלא יעמדו בקור או בחום הקיצוני שהמדינה מציעה לנו.

להנעים את הנסיעה

השיר המוכר "הנהג שלנו חברמן" לאו דווקא תופס אצל מירב הנהגים. הרבה אנשים באים פשוט לעשות את העבודה שלהם, אך יש כאלה שבאים לשדרג אותה. יש הרבה מאוד נהגים מאוד סימפטיים כיום, שמתחשבים ומתחברים עם הנוסעים שלהם. זה יכול להתבטא בלקיחת דרך מסוימת, בחירה מוזיקה או תוכנית רדיו ספציפית וסתם חיוך רחב שהופך את הנסיעה להרבה יותר נעימה. זה לאו דווקא הכרח או משהו קריטי, אך נהגים סימפטיים מהווים ערך מוסף לחברת נסיעות, ולכן, זה גם משהו שיש לקחת בחשבון, כאשר מחפשים אחר חברת הסעות מומלצת.

סקר שוק מקיף ואיכותי

כדי למצוא חברת הסעות מומלצת, צריך לבצע סקר שוק מקיף ואיכותי. ראשית, יש להתחיל באינטרנט ולנסות להתרשם מאתר החברה ומהנוכחות שלה במדיה החברתית. שנית, צריך לנסות ולמצוא ביקורות לטוב ולרע, כדי לראות כיצד אנשים אשר השתמשו בשירות, נהנו ממנו. דבר נוסף, שהוא אולי הכי חשוב, הוא לנסות ולמצוא המלצות מחברים או ממכרים שנסעו עם החברה. המלצות מפה לאוזן הן אפקטיביות מאוד, ובמיוחד כאשר הן מגיעות מאנשים עליהם אתם סומכים. שווה לנסות להגיע גם לחברים של חברים ולכמה שיותר אנשים, כדי לקבל תמונת מצב לגבי החברה והטיב שלה. ככל שתשמעו יותר עדויות ממקור ראשון, כך המידע שיהיה בידכם יהיה מדויק ואיכותי יותר.

בבטחה, בזהירות וביעילות

חברת הסעות טובה היא כאמור חברה ששמה דגש על בטיחות, דייקנות, סיוע לנוסעים ואפילו הנעמת זמנם. זה לא דבר שפשוט למצוא, אם כי בהחלט אפשר למצוא חברות כאלו בארץ אם מחפשים היטב. צריך לדעת להתאמץ ולחפש, לאתר את המידע הנכון ולבצע את ההתאמות הנדרשות מול החברה הנבחרת על מנת לדאוג שהנסיעה תהיה חלקה ככל האפשר. מעל לכל, צריך לראות שהחברה מתאמצת עד כדי כך, שיהיה ניתן להמליץ עליה ללקוחות נוספים בעתיד. לנסוע בחברת הסעות זה לא רק להגיע מנקודה א' לנקודה ב', זה גם לעשות זאת בבטחה, בזהירות וביעילות.

תודה שפנית אלינו !

נציג יחזור אלייך בהקדם